skip to Main Content

Kanas – jaukus, viduramžių architektūra pasižymintis Prancūzijos miestas, pačiame Normandijos regiono centre. Jau daugiau nei 20 metų lapkričio mėnuo čia ypatingas – kasmet miesto gyventojus ir svečius suburia neblėstantis Šiaurės šalių kultūros festivalis „Les Boreales”.

Festivalio metu kviečiama plačiau susipažinti su Skandinavijos, Baltijos šalių, o taip pat ir Grenlandijos bei Farerų salų kultūra – veikia parodos, vyksta koncertai, pristatymai, kino peržiūros, cirko pasirodymai ir kiti renginiai. Per pastarąjį dešimtmetį festivalis tapo bene svarbiausiu Šiaurės šalių kultūrą reprezentuojančiu renginiu visoje Europoje.

2013 metais „Lietuvos dizaino forumo“ užmegzta draugystė su festivalio organizatoriais pratęsta ir minint Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmetį – šiemet lietuviškam dizainui dedikuotas parodų ciklas „Design Lithuania“ sugrįžta į festivalio programą.

Išskirtinėse Kano miesto Artotekos patalpose eksponuojama per 40 pastarųjų metų lietuvių dizainerių darbų – keramika, mados aksesuarai, interjero detalės, baldai, šviestuvai ir kiti objektai. Ekspoziciją sudaro tiek jaunųjų dizainerių darbai, tiek ir dizaino įmonių produkcija.

Per pastaruosius metus parodų ciklas „Design Lithuania“ užsienyje pristatytas jau 18 kartų ir lankėsi tokiuose miestuose kaip Berlynas, Jeruzalė, Budapeštas, Londonas, Paryžius, kaskart atkreipdamas dėmesį į naujausius lietuvių dizainerių darbus bei pabrėždamas šalies tradicijas.

Iš medžių žievių pagaminti indai, duonos raugu marginta keramika, mitinių pasakų būtybių raštai ar gintarinis kaleidoskopas – tai tik dalis eksponatų, su kuriais galėjo susipažinti parodos lankytojai. Modernios konstrukcijos, įžvalgūs sprendimai ir susimąstyti verčiantys socialinio dizaino pavyzdžiai Artotekoje eksponuojami iki gruodžio 22 d.

Projektas iš dalies finansuojamas LR Kultūros ministerijos ir Lietuvos kultūros tarybos.

Projekto partneriai: Lietuvos kultūros institutas, Lietuvos Respublikos ambasada Prancūzijos Respublikoje

Projekto organizatorius: Lietuvos dizaino forumas.

Šių metų parodos dalyviai:

Spintelė MULTIFUNCTIONAL PILL
Dizaineris: Dalius Razauskas
www.emko.lt

„Multifunctional Pill“ – ant sienos kabinama apvali spintelė, kuri tik per akimirką gali pavirsti visaverte darbo vieta, kosmetikos staliuku ar net baru. Lentynos yra sukurtos taip, kad jų padėtį galėtumėte keisti pagal poreikį: viduje gali tilpti nešiojamasis kompiuteris, standartiniai aplankai, katalogai, knygos ir kiti asmeniniai daiktai. Be to, spintelėje yra įrengti elektros lizdai bei papildoma galimybė integruoti LED apšvietimą. Panaudotos medžiagos ir furnitūra užtikrina patikimą baldo transformaciją ir stalviršio stabilumą. Baldas puikiai dera kiekviename interjere, tai – Jūsų asmeninė erdvė pasirinktiems daiktams.

1. PILL EMKO

Šviestuvas SUNrise/SUNset
Dizainerė: Barbora Adamonytė – Keidūnė
www.emko.lt

Šviestuvas „SUNrise/SUNset“, kurtas tamsią lietuvišką žiemą, leidžia mums prisiliesti prie saulės – paslankus šviesos šaltinis apšviečia pasirinktą spektro spalvą ir keičia erdvės nuotaiką. Spalva pasirenkama pagal norą, pageidaujamą efektą arba dienos momentą. Švelniai paslinkę šviesos šaltinį ant mėlynos spalvos, suteiksite savo biurui gaivios ryto vėsos ir energijos pliūpsnį, o svetainei jaukaus vakaro įspūdį sukurs gelsvi, rausvi tonai. Šis interaktyvus šviestuvas 2012 metais pelnė tarptautinės parodos „Baldai 2012“, o 2014 „Red Dot Design – Concept Award“ apdovanojimus.

2. SUNRISE SUNSET LEMPA EMKO

NAÏVE LOW krėsliukas
Dizaineriai: etc.etc.
www.emko.lt

„Naïve Low“ krėslas yra jauniausias šios šeimos narys. Jis pasižymi visai šeimai būdingu lengvai išrenkamu ir kompaktiškai supakuojamu rėmu. Plati odinė juosta, kuria atlošas yra tvirtinamas prie medinės konstrukcijos, krėslui suteikia išskirtinį charakterį. Tvirtas rėmas, odos ir tekstilės sintezė išryškina jo savitumą ir funkcionalumą. Nedidelis bei kompaktiškas „Naïve Low“ yra jaukus ir patogus sėdėti.

3. NAIVE LOW CHAIR EMKO

„kARTu“ rankinių kolekcija
www.kartustudio.com

„kARTu“ – šiaurietiško dizaino Lietuvoje gimstančios odinės rankinės, supažindinančios su minimalistine alternatyva į natūralios odos aksesuarus. „kARTu“ rankinės metaforiškai vadinamos įvairių prieskonių vardais, kiekviena jų – išskirtinio skonio, turinti savo istoriją ir identitetą. „kARTu“ vertina kokybę, ilgaamžiškumą bei funkcionalumą. Šias kertines vertybes deriname su modernaus dizaino sprendimais ir šiuolaikinėmis tendencijomis. Pristatomi modeliai puikiai atspindi „kARTu“ prekės ženklo tapatumą. „kARTu“ kūryba pasižymi išskirtiniais siluetais, įvairiapusiškais rankinių dėvėjimo sprendimais bei dėmesiu detalėms. Modeliai ypač skirtingi, tačiau vienas kitam artimi savo unikalumu, netradiciniai – juos sieja prekės ženklui būdingas linijų ir formų žaismas. „kARTu“ kūrėja įkvėpimo semiasi tiek keliaudama po pasaulį, tiek vis iš naujo atrasdama gimtąjį miestą Kauną, jo veidą ir išskirtinę istorinę architektūrą. Esame socialiai atsakingi, tausojame aplinką ir jos teikiamas žaliavas, savo kolekcijose jas pritaikome iki 100%. Taip siekiame ugdyti atsakingą vartojimą ir aplinkai draugišką pasirinkimą.

4. KARTU RANKINES-min

Lauko baldas PANAMA BANANA
Dizainerė: Agota Rimšaitė
www.agotarim.eu

„Panama Banana“ – tai unikalus rankų darbo baldas, skatinantis aktyvaus poilsio filosofiją. Baldas turi dvi funkcijas – hamako ir futbolo vartų, o tai leidžia žmonėms išlikti fiziškai aktyviems poilsio metu. Pakeisti šias funkcijas yra labai paprasta – apsukus hamaką 90 laipsnių kampu gaunami modernūs futbolo vartai. Kita naudinga funkcija yra lengvas jo surinkimas ir išrinkimas, tereikia išimti dvi laikančias detales ir baldas susilenkia pusiau neužimdamas daug vietos. „Panama Banana“ dizainas yra įkvėptas lengvų, švelnių pajūrio linijų, lenktos baldo formos primena laivą. Baldas yra pagamintas iš vandeniui atsparios faneros ir poliesterio virvių.

5. PANAMA BANANA

IGNORANCE IS BLISS
Dizainerė: Agnė Kučerenkaitė
www.agne-k.com

„Ignorance is Bliss“ yra tęstinis projektas apie industrinių metalo atliekų (iš vandens ar dirvožemio valymo įmonių) vertės re-inkorporavimą naujiems produktams bei metodams kurti. Metalai yra viena labiausiai naudojamų žaliavų, deja, tai – neatsinaujinantys ištekliai, kurių kasyba neigiamai veikia oro ir vandens kokybę bei gyvybės formas. Įvairių eksperimentų metu pasisekė šį šalutinį produktą pritaikyti kaip dažų pigmentą darbui su porcelianu ir glazūromis. Kolekciją sudaro funkcionali produktų serija – porceliano indai ir interjero plytelės – mažo ir didelio mastelio tokių atliekų panaudojimo pavyzdys. Spalvos 100% gaunamos išskiriant pigmentus iš užteršto dumblo. Ironiška, tačiau įdomiausi rezultatai pasiekiami iš pačių užterščiausių mėginių. Projekto tikslas yra mesti iššūkį dabartinei dažų pramonei ir prisidėti prie aplinkos išsaugojimo.

6. IGNORANCE IS BLISS-min

MUISTA kėdė
www.muistachair.com 

Unikali darbo kėdė skatina mikrojudesius ir leidžia rinktis tarp dviejų sėdėjimo pozicijų. Prisimenate, kaip vaikystėje mus mokė nesimuistyti, sėdėti ramiai? Kaip turėjome suvaldyti savo natūralius impulsus ir išmokti sustingti kėdėje? Moksliniai tyrimai atskleidė, kad suaugusieji klydo – judriai sėdėti sveika! Tad laikas pamiršti, ko buvome mokomi apie sėdėjimą. Muista yra unikali du viename kėdė, kuri leidžia patiems spręsti, kaip ant jos sėdėti: ramiai ar judriai, ant balno ar ant suoliuko. Sustingote? Aktyvuokite skirtingas raumenų grupes pasisupdami pirmyn-atgal (balnas), ar į šonus (suoliukas). „Muista“ nevaržo, o skatina judrumą!

7. MUISTA-min

Pusbario kėdė CURVE
Dizaineris: Justinas Žlioba
Vilniaus dailės akademija

Lenkti kėdės kontūrai yra įkvėpti dinamiškų ir lengvų gamtos formų, kurios kontrastuojamos su šiomis savybėmis nepasižyminčiu plienu. Plonas lankstytas kieto metalo lakštas, apjungtas su švelniomis uosinėmis kojomis, sukuria tvirtos „Curve“ baro kėdės dizainą. Ši kruopščiai surinkta kėdė yra itin tvirta, o dauguma jos dizaino sprendimų yra paremti autoriaus patirtimi dirbant bare. Sunkios metalinės sėdimosios dalies pasirinkimas bei rankenų nebuvimas – tai neatsitiktiniai objekto bruožai. Šie sprendimai priimti atsižvelgiant į tai, kad į vakaro pabaigą barų lankytojai yra linkę ką nors paimti ar net išsinešti. Būtent todėl „Curve“ yra pakankamai lengva, kad būtų galima ją perkelti į kitą vietą, tačiau per sunki ir nepatogi ilgam nešimui.

8. CURVE BARO KEDE 
Džemeperis iš /’ga:rbidž/ kolekcijos
Dizainerė: Adelė Burokaitė
Vilniaus dailės akademija 

Šis objektas yra dalis mini kolekcijos, kuri buvo įkvėpta darbo greitosios mados parduotuvėje metu pamačius didelę išmestų maišų krūvą. Ta šiukšlių krūva tapo daug labiau įkvepianti negu patys toje pačioje parduotuvėje esantys rūbai. Tai privertė susimąstyti apie greitojoje madoje vis dar vyraujančią tvarumo problemą bei vertės hierarchija tarp daiktų be ar su etikete. Iš to gimė idėja kuriant kolekciją vietoj tradicinių medžiagų panaudoti nereikalingus maišelius, juos transformuoti ir taip pakelti jų verte bei suteikti antrą gyvybę. Šis džemperis turi didelio varžančio silueto dizainą, kuris sukurtas siekiant sudaryti tarsi įsipakavusio žmogaus įvaizdį. Norint paliesti suvienodėjimo greitojoje madoje problemą ant džemperio yra formuojamas kamufliažo motyvas iš nereikalingų maišelių, kurie taip pat atspindi ir ekologijos temą.

9. A. BUROKAITE

 THE CONCRETE CITY | KAUNAS juvelyrikos kolekcija

Dizainerė: Gerda Liudvinavičiūtė
Architektė: Ligita Ažukaitė Lileikė
www.celsius273.com 

CELSIUS 273 t h e c o n c r e t e c i t y | k a u n a s kviečia naujai pažvelgti į Kauno architektūrą ir atrasti sąlyčius su savimi, apčiuopti miesto impulsus, pajusti erdvės bei žmogaus patyrimo sintezę detalėse. Kaip kito suvokimas apie miestą? Kokią reikšmę modernizmas turi šiandien? Nevienalytis identitetas nuolat įkvepia pamatyti dalykus skirtinguose amplua. Ši kolekcija kuria erdvę mintimis, kurioje susilieja žmogus, tautiškumas ir istorija. Kadaise Kaunui buvo pranašaujama šlovė, o Laisvės alėja lyginta su Holivudu. Istorijų daug, tačiau šiandien Kaunas gali didžiuotis unikaliu identitetu – tarpukario modernizmo architektūra. Tai ženklas, kad Europa prasideda Kaune… Materija: betonas, sidabras.

10. CONCRETE CITY KAUNAS

Kilimas URBANISTINIS PEIZAŽAS
Dizainerė: Marija Puipaitė
www.ecolinum.lt 

Esame įpratę galvoti apie kilimą kaip apie plokščią, grafišką objektą. Priešingai šiam tradiciniam požiūriui, Marija Puipaitė sukūrė kilimą „Urbanistinis peizažas“, kaip apimtį turintį tūrį, įkvėptą „Ecolinum“ techninių pavyzdžių, pristatančių plačias skirtingų ilgių, tankumo ir spalvų galimybes. Kažkada buvusio tik mėginiu pavyzdžio išdidinimas pavertė šį kilimą į nuostabą keliantį objektą, primenantį architektūrinį kūrinį, kur tyliai žaidžia laipsniškai kintantys pilki atspalviai. Toninis perėjimas paryškintas taip pat laipsniškai augančiu siūlų ilgiu. Skirtingi aukščiai liečiant pėdomis ar rankomis suteikia papildomą taktilišką patirtį. Subtilus skirtingų atspalvių siūlų junginys sudaro turtingo gylio įspūdį ir pats kilimo paviršius primena organišką akmens tekstūrą.

11. URBAN LANDSCAPE MARIJA PUIPAITE

„(ne)duodu-(ne)gaunu“
Dizainerė: Austėja Šeputė 

Organų donorystės tema dažnai sutinkama kaip nemaloni, nes siejama su mirtimi ir kūno dalumo klausimu. Kūno pažeidžiamumas ir mirties materialumas yra išstumtas iš mūsų kasdieninės aplinkos. Kūrybinis projektas inspiruotas šių donorystės etapų: laukimas (kaip objekto prašymas, simbolizuojantis recipientus), dilemiška mirtis (kaip žmogaus pėdsakas – objekto nebėra, simbolizuojantis mirusiuosius), gavimas (kaip dovana, dovanojimo momentas, simbolizuojantis artimuosius). Atsiranda dviejų priešpriešų gretinimas: pozityvo ir negatyvo, laukiančiųjų ir mirusiųjų, mirties ir gimimo, sprendimo ir nežinios. Šiuo kūrybiniu darbu – paroda, autorė siekia vizualiomis komunikacinėmis priemonėmis ir dalyvių interakcijų sistema skatinti altruistinį požiūrį į organų donorystę ir efektyvią diskusiją skirtingose bendruomenėse. Šiam tikslui pasiekti sukurta reikalinga speciali proga ir individui priimtinas impulsas pradėti pokalbį, susiformuoti ir išreikšti nuomonę donorystės po savo mirties atžvilgiu.

12. NEDUODU - NEGAUNU

Indų kolekcija GIRIA
Dizainerė: Evelina Kudabaitė
www.evelinakudabaite.com 

GIRIA  – tai namų aksesuarų kolekcija balansuojanti tarp jutiminės patirties, formos bei spalvos. Šiuo projektu buvo siekta perteikti miško pojūčius per medžiagą, užmezgant ryšį tarp vartotojo ir objekto. Ši kolekcija yra eksperimentinio proceso rezultatas, kuriuo norėta pademonstruoti kaip medžiagos, kurioms yra lemta tapti atliekomis – medžių žieves bei lapus – galima transformuoti į tvarųjį dizainą pasitelkiant tradicinius amatus. Eksperimento metu buvo nagrinėjamas netradicinis darbas su medžiu, primenantis kulinarinį procesą. Proceso eigoje buvo surastas rišamosios medžiagos receptas, kurį sudaro nekenksmingos organinės medžiagos.

13. GIRIA - EVELINA KUDABAITE

RAITŪZAI
Dizainerė: Evelina Kudabaitė
www.evelinakudabaite.com 

Namų aksesuarų kolekcija RAITŪZAI – veidrodžiai bei žvakidės – sukurti panaudojant ypatingas begriūvančio namo atliekas. Pagrindinė šios kolekcijos detalė – gipsiniai sienų lipdiniai, kurie beveik prieš šimtmetį puošė pasiturinčių Lietuvos ponų apartamentų lubas, o dabar puoš šiuolaikinius namus. Tai objektai, kuriuose susitinka XX ir XXI amžiai. Kaip ir anuomet, taip ir dabar šie gipso lipdiniai atlieka tą pačią, namų dekoro, funkciją, tačiau kitu pavidalu.

14. RAITUZAI - EVELINA KUDABAITE-min

SKAROS SEKANČIOS PASAKAS
Dizainerė: Gabrielė Ugnė Petrauskaitė 

Vaiko ir senelių santykių glaudumas yra idėjinis projekto pagrindas. Pasitelkiant pasakos formą, ryšio perdavimo objektu tapo skara, kurioje praturtintos realybės principas padėjo sujungti dinamines animacijas su statiškomis iliustracijomis. Lietuvių liaudies stebuklinės pasakos turtingos mistiškais simboliais, stebuklingais daiktais bei gamtos motyvais, kurie buvo svarbūs kuriant pasakų iliustracijas. Sukurta virtuali platforma, kurioje iliustracijos trumpam atgyja, praplėsdamos matymo ribas. Animacijos, praturtintos natūraliais gamtos garsais, pratęsia pasakos istoriją, padeda ją papasakoti remiantis svarbiausiais įvykiais. Vandens bangų garsas kartu su judančių bangų elementais sudaro tarsi du juslinius dirgiklius, į kuriuos tuo pačiu metu reaguoja žmogaus rega ir klausa. Graži idėja pavirto į išskirtinį produktą, turintį edukacinę, estetinę bei funkcionalią vertę.

15. SKAROS SEKANCIOS PASAKAS-min

Šviestuvas PLISE
Dizaineris: Simonas Tarvydas / INDI
www.indi.lt 

Monumentalios, lyg iš betono nulietos „Plise“ šviestuvo klostės – šiuolaikiška klasikinio plisuoto gaubto versija. Šviestuvo tūriui sukurti panaudota ypatinga perdirbto popieriaus masės technologija. Išskirtinės faktūros paviršius kuria industrinį monolito, akmens masės ar betono įspūdį. PLISE, kaip ir dauguma kitų Simono Tarvydo kurtų dizaino objektų, yra vienas ryškiausių tvaraus žiedinio dizaino pavyzdžių. Šviestuvui pagaminti naudojamos vietinės, antrinės ir perdirbtos žaliavos, o gamybos procese sunaudojamas itin nedidelis kiekis gamtos bei energijos išteklių. Gyvavimo ciklo pabaigoje šviestuvas gali būti lengvai perdirbamas, tokiu būdu neteršiama aplinka, bei skatinamas atsakingas vartojimas. PLISE – Nacionalinio “Gero Dizaino” konkurso prizininkas. Matmenys: 63x63x51. Medžiaga: REPAPER (perdirbtas popierius).

16. PLISE LEMPA INDIAUKSO SIETELIO iliustracijų skarelės
Dizainerės: Milita Balčaitytė ir Elzė Sakalinskaitė / “Indigo textile” dizaino ir meno studija
www.indigotextile.lt 

Skarelių dizainą įkvėpė ryškiaspalvės geometrinių raštų iliustracijos, kuriomis dailininkė Birutė Žilytė 7 dešimtmetyje iliustravo latvių literatūros klasiko Janio Rainio poezijos knygą vaikams Aukso sietelis (Vilnius: Vaga, 1967). Žilytės iliustruotas Aukso sietelis buvo vienas iš novatoriškiausių to laikotarpio leidinių. Ryškias spalvas, skambius jų derinius įkvėpė dailininkės vaikystės vaizdiniai: žydinčių gėlių pievų, brangių žmonių ir vietų, susidūrimo su gamta ir poezija prisiminimai. 1969 m. už šias iliustracijas dailininkė gavo Bratislavos knygų vaikams iliustracijų bienalės pagrindinį prizą – Aukso obuolį. Projektas įgyvendintas “Dizaino fondo” sumanymu.

17. AUKSO SIETELIS - INDIGO TEXTILE

GIRL POWER
Dizainerė: Justina Semčenkaitė 

GIRL POWER tai eksperimentinė drabužių kolekcija – manifestas, skatinanti pažvelgti į nūdienos grožio standartus su šlakeliu ironijos ir susimąstyti apie medijų įtaką grožio suvokimui.

18. GIRL POWER

Sėdmaišis RAZZ
www.puskupusku.lt 

Razz – trikampio formos sėdmaišis, skirtas pajusti ypatingą komfortą. Minkštas baldas sukurtas su atlošu nugarai atremti, o viduje esančios granulės prisitaiko prie kūno formų, todėl jis ypač tinkamas patogiam drybsojimui. Šio rankų darbo sėdmaišio viršuje prisiūta papildoma rankena, tad jį patogu pernešti į skirtingas kambario vietas. Razz – ypatingai populiarus jaunuolių tarpe ir dažnai naudojamas startuolių poilsio kambariuose bei neformaliuose susitikimuose. Šis sėdmaišis pagamintas iš audinio – Deer, kurį paprasta prižiūrėti: išorinį užvalkalą galima skalbti skalbimo mašinoje. Šis baldinis gobelenas Deer išsiskiria savo skandinaviškais motyvais, kurie simbolizuoja didžiąsias metų šventes.

19. PUSKU PUSKU RAZZ SEDMAISIS

Veidrodis DEW
Dizainerė: Rasa Balaišė
www.emko.lt 

Kai norime būti nustebinti, antgamtiniai reiškiniai būtini nėra – gamta savaime yra nuostabos šaltinis. Pakanka pažvelgti į rytinę ar vakarinę rasą, sužibančią ant augalų ir apgaubiančią juos mįslingu spindėjimu. Įkvėpta rasos lašelių, dizainerė Rasa Balaišė sukūrė veidrodį „Dew“ („Rasa“) – elegantišką duoklę gamtai, išryškinančią šio reiškinio estetinį grožį ir gebėjimą atspindėti. Veidrodis gali būti trijų dydžių ir skirtingų atspalvių: tonuotas bronzine ar tamsiai pilka spalva, bei klasikinis – be tonavimo. Kiekvienam priklauso keturi „lašeliai“, atliekantys ir praktinę funkciją – ant šių keramikos dirbinių galima kabinti lengvus papuošalus. Lašelių spalvos yra suderintos su veidrodžių tonais.

 Įkūnydamas rasą „Dew“ spinduliuoja nežemiškus kerus bei atskleidžia krištolo švarumo funkciją, įkvepia aplinkai paslaptingos gyvybės. Šis veidrodis ne tik pasakoja savo išraiškingą istoriją, jis laukia užpildymo jūsų stilingais ritualais.

15. EMKO-Dew Mirror

Kilimas MODERN STROKE
Dizainerė: Milena Grigaitienė
www.art-regards.com 

Grafikė Milena Grigaitienė su gamintoju Ecolinum pristato išskirtinius aukštos kokybės lininius rankų darbo kilimus, turinčius ilgą kūrybinę istoriją, – paveikslas kitaip. Tai žavi senojo graviūrų amato ir modernaus dizaino sintezė. Sukurta tam, kad menas priartėtų prie žmogaus, gyventų ir kurtų istorijas, o vertė augtų bėgant laikui. Daugiasluoksnis kūrybos procesas išties magiškas. Milena naudoja senovines grafikos technikas (sausa adata) jungiant jas su pirmine fotografijos technika cianotipija. Tai suteikia galimybę paveiksle įvesti mėlyną spalvą, sukuriant lengvumo ir laisvumo pojūtį.

21. MODERN STROKE MILENA GRIGAITIENE

EKSPONATAS
Dizainerė: Marija Ščerbakovaitė
Vilniaus dailės akademija, Telšių fakultetas

Eksponatas– tai konceptualus baldas, siūlantis inovacijų sprendimą muziejams. Jis suteikia galimybę estetiškai eksponuoti vertingas baldų detales, laukiančias restauravimo. Tokių detalių muziejų  fonduose guli daugybė. Dėl finansavimo ir kvalifikuotų meistrų trūkumo dauguma jų niekada nepasieks ekspozicijų salių. Muziejų lankytojai niekada nepamatys unikalių baldų, jų dekoro išlikusių fragmentų. Šiuolaikinės technologijos leido sukurti konceptualų baldą, padedantį muziejams eksponuoti istorinę ir meninę vertę turinčias baldų detales. Ant baldo proporcijas atkartojančio metalinio karkaso montuojamos 3D skaneriu nuskanuotos bei 3D spausdintuvu atspausdintos detalės. Sukurtas baldas palengvina restauratorių darbą. Padeda muziejų erdves pritaikyti modernioms ekspozicijoms, o jų lankytojams-matyti vertingų baldų fragmentus  bei atkurtijų buvusią išvaizdą.

 22. EKSPONATAS

Indų kolekcija BANGOS
Dizainerė: Vita Vaitiekūnaitė 

Indų kolekcija ,,Bangos“ pagaminta naudojant visiškai natūralią, lietuvišką keramikos techniką. Kiekvienas objektas unikalus, linijų ir bangelių piešiniai formuojami merkiant indą į duonos raugą, kuris kartu gaminį ir sutvirtina. Sukurtų objektų vizualinis efektas sunkiai nuspėjamas, nes priklauso nuo molio ir mišinio sudėties, mirkymo būdo ir noro eksperimentuoti. Šie keramikos indai – tai ne tik materialūs daiktai, bet ir amatų vertybių pritaikymas šiuolaikiniame kontekste.

23. BANGOS VITA VAITIEKŪNAITĖ

Kilimas ŠEŠĖLIAI
Dizainerė: Barbora Adamonytė-Keidūnė
www.ecolinum.lt 

Kilimo piešinys atkartoja grindų plokštumą ir ant jos krentančius šešėlius. Objektų nėra, likę tik ilgi krentantys šešėliai su vaisių spalvų intarpais. Šešėliai atkartoja kėdžių, stalo kontūrus bei cukinijos užuominą.

24. Kilimas SHADOWS-min

Kepurė HELLO MOON!
www.hellomoon.eu

HELLO!MOON rankomis megzta kepurė su šviesą atspindinčiu bumbulu savo paslaptį atskleidžia sutemus: bumbulas pilnas šviesą atspindinčių gijų, todėl atspindi šviesą, kaip atšvaitas. Kepurė už dizainą apdovanota Red Dot Award 2016 product design ir Lietuvos dizaino forumo GERAS DIZAINAS 2016. Dienos metu atspindėjimo funkcija matoma fotografuojant su blykste.

Copyright © Kernius Pauliukonis

Rašomasis stalas MY WRITING DESK
Dizainerė: Inesa Malafej
www.emko.lt 

„My Writing Desk“ (MWD) rašomasis stalas yra sukurtas dirbantiems ir kūrybingiems žmonėms – tiems, kurie vertina produktyvų darbą. Dirbdama su stalo projektu, dizainerė Inesa Malafej turėjo labai aiškų tikslą – sumažinti chaotišką netvarką, atsirandančią kūrybinio darbo metu. Dėl ypatingos konstrukcijos visi darbui reikalingi daiktai gali būti sudėti aplink darbinį paviršių, tokiu būdu padidinant jį iki pat kraštų ir išvengiant nerimo, kad kas nors nukris ant žemyn. Aukšti stalo kraštai tarsi izoliuoja jį nuo kambario ir sukuria atskirą mikroerdvę, kurioje visi daiktai turės savo vietą, o žmogus puikiai jausis savo paties sukurtoje darbinėje aplinkoje. Tarp aukštų kraštų palikta vietos elektros laidams. MWD turi du stalčius, kuriuose galima saugoti nešiojamąjį kompiuterį ir kitus daiktus. Dėl paprastos, bet patikimos konstrukcijos, kojos yra lengvai atsukamos ir, reikalui esant, stalas gali būti be vargo transportuojamas. Be to, buvo sukurta mažesnė – vieno stalčiaus stalo versija, puikiai tinkanti nedidelėms ir jaukioms erdvėms. MWD yra Inesos diplominis projektas, paruoštas jai baigiant Vilniaus dailės akademiją.

26. RASOMASIS STALAS MY WRITING DESK EMKO-min

Kilimas LIETUVA
Dizaineriai: WHYNOT!
www.emko.lt 

Dizainerių duetą WHYNOT! sukurti kilimą „Lietuva“ įkvėpė Lietuvos identitetas: senovinės tradicijos, dėvėti rūbai bei dirbti amatai.  Vienas iš unikalių lietuviško meno elementų yra spalvinga austa juosta, kadaise nešiota kaip nacionalinio drabužio dalis. Įvairūs siūlai audžiant sukuria geometrines figūras, o stilizuotos gėlės išbaigia elegantišką spalvų dermę. Kilime šie meniniai sprendimai sujungiami su šiuolaikiniu linininkystės amatu ir atskleidžia Lietuvos dvasią.  Kilimas „Lietuva“ siūlomas įvairių spalvų, ir visos jos būdingos Lietuvos gamtai: mėlyna ir žydra simbolizuoja ežerus ir žiemos speigą; šviesiai pilka atspindi dangų; miškų žaluma kontrastuoja su kopomis. Šalies dvasia yra įausta į kilimą „Lietuva“.

27. KILIMAS LIETUVA

Baldai ENVISIONED COMFORT
Dizaineriai: Vytautas Gečas, Marija Puipaitė
www.marijapuipaite.com
www.vytautasgecas.com 

Inspiracija šiam objektui buvo fantazavimas apie atsisėdimą, kuris suteiktų maksimalų malonumo ir saugumo jausmą, kokį tik gali suteikti materiali aplinka. Tokia savijauta yra įvardijama kaip pasąmoninė asociacija su mūsų priešgimimine stadija (womb-like pleasure). Abu dizaineriai šioje kolaboracijoje sujungė savo skirtingas dizaino praktikas, vizualizuodami vienas kitam papasakotas fantazijas. Toks darbo pobūdis, pradedant nuo abstrakcijos, leidžia trumpam ištrinti informaciją, – ką mes žinome apie kasdieninius daiktus, – ir atveria galimybę permąstyti ir perkurti juos iš naujo. Žiūrint į šiuos baldus, galima įžvelgti paralelę tarp fantaziją įrėminančio racionalaus mąstymo ir baldo konstrukcijos, kuri organišką formą paverčia ergonomišku objektu.

28. Envisioned_Comfort_by_Marija_Puipaite_and_Vytautas_Gecas

Zero Waste | Eksperimentinė pakuotė
Dizainerė: Austėja Platūkytė
www.austejaplatukyte.com 

Kurdama šį projektą vadovavausi “Zero Waste” – beatliekio gyvenimo būdo filosofija ir siekiau atkreipti dėmesį į vis sparčiau augančią aplinkos taršos problemą. Šis projektas yra eksperimentinio proceso rezultatas, kurio metu buvo ieškoma alternatyvios medžiagos sintetiniam plastikui, naudojant tik natūralius išteklius, kurie gamtinių procesų metu vėl galėtų virsti ištekliais. Išbandžiau nemažai natūralių medžiagų ir jų maišymo būdų, kol radau tinkamiausią sprendimą – jūržolių pagrindu sukurtą biologiškai suyrančią medžiagą. Ši nauja medžiaga yra visiškai organiška ir kompostuojama, nes pagaminta tik iš dviejų natūralių ingredientų. Sunaudojus produktą, esantį pakuotės viduje, pakuotę galima tiesiog išmesti į savo kompostą ar į dirvožemį kaip trąšą. Net išmetus šias pakuotes į gamtą kaip atliekas, veikiamos natūralių procesų ir mikroorganizmų, jos vėl taptų gamta, formuodamos naujus kreidos uolienų klodus, nebūtų žalingos aplinkai ar kitoms gyvybėms.

29. A. PLATUKYTE - ZERO WASTE

Salotų įrankiai SPYGLYS
Dizainerė: Barbora Adamonytė-Keidūnė
www.namuos.lt

 SPYGLYS tai funkcionalūs salotų įrankiai, kurie taip pat gali būti stilinga interjero detalė dekoruojant virtuvės zoną. Vieno iš įrankių forma sukurta interpretuojant pušies spyglio struktūrą. Paprastas, gamtos įkvėptas dizainas, natūralių medžiagų ir pastelinių spalvų derinys suteikia įrankiams jaukumo pojūtį. MEDŽIAGOS: natūrali mediena, dažai sertifikuoti ekologiniu ženklu.  Impregnuota linų sėmenų aliejumi. Tinkama sąlyčiui su maistu. SPALVA: šviesiai žalia, šviesiai pilka. DYDIS: ilgis – 30 cm., plotis – 8 cm.

30. NAMUOS SPYGLYS

Gintarinis kaleidoskopas
Dizaineris: Žilvinas Stankevičius 

Ekologiškas kaleidoskopas įmontuotas natūralioje lazdyno šakoje ir užpildytas gintaro gabalėliais. Gaminamas rankiniu būdu, nenuimant medžio žievės ir nenaudojant jokių dažymo ar impregnavimo medžiagų, o dėl (dėka) plastikinių veidrodėlių panaudojimo gaminys yra lengvas ir saugus naudotis. Kaleidoskopas supakuotas rudo kartono šešiakampėje dėžutėje su trumpa legenda apie Jūratės gintarinius rūmus. Kaleidoskopo matmenys : d40x145mm Pakuotės matmenys: 52x170mm. Lietuvoje patentuoto dizaino kūrinys (reg. Nr.1676), gaminamas rankiniu būdu, nedideliu tiražu.

31. GINTARINIS KALEIDOSKOPAS

Minkštasuolis BUNNY
Dizaineriai: architektūros studija INBLUM
www.sedesregia.lt 

Mielą ir jaukų naminį gyvūną primenantis minkštasuolis BUNNY sušvelnina formalų darbo aplinkos toną. Mylimas ir nereiklus biuro kolektyvo augintinis provokuoja šypseną ir netriukšmaudamas spinduliuoja pozityvią energiją. Tai ilgaamžis baldas neformaliems biuro pasitarimams ar pasisėdėjimas.

32. BUNNY SEDES REGIA

Veidrodis MUDU
Dizaineriai: HEIMA architects
www.jotjot.com 

MUDU – tai mes – aš ir mano atspindys. Veidrodžio kūginis siluetas keičiasi priklausomai nuo žiūrėjimo kampo. Dizaino koncepcija paremta kontrastu: sunkus tūris prieš lengvą rėmą, formos paprastumas prieš dėmesį detalėms, lenktos linijos prieš tiesias. Dvi atskiros veidrodžio dalys – rėmas ir kiautas – sujungiamos per lakoniškas ąžuolines detales, kurios sukuria įspūdį, kad kiautas laisvai pastatytas ant rėmo. Precizika iki paskutinės detalės. Medžiagos: dirbtinis akmuo (corian), veidrodis, plienas, ąžuolinės detalės. Procesas: Gamyboje buvo pasitelktos naujausios technologijos, tokios kaip: vakuuminis termoformavimas ir frezavimas CNC staklių pagalba. Dirbtinis akmuo buvo įkaitintas iki lankstumo, uždėtas ant kūginės formos ir vakuuminiu būdu išpresuotas. Medinės detalės veidrodžio gaubto šonuose, leidžia jam tarsi ilsėtis ant dažytos plieninės rėmo konstrukcijos, kuri taip pat turi medinius akcentus kojelių galuose.

33. JOT JOT MUDU MIRROR

Lopšys GEGUTĖ
Dizaineris: Vilius Dringelis
www.viliusdringelis.com 

Naujagimio lopšys, įkvėptas šakų ir lizdo motyvo, skirtas iki 3 – 4 mėn. kūdikiui, kol vaikas nepradeda aktyviau judėti. Lopšys lengvai ir greitai susirenka iš kelių detalių: atraminių kojų, pagr. pagalio, kištukų, audinio, todėl objektą patogu su savimi transportuoti ir sandėliuoti. Panaudotos medžiagos: kietas medis – ąžuolas, tvirtos metalinės jungtys, natūrali vilna ir medvilnė. Virvės mazgo principas paskirsto pakabinto lopšio svorį po kelias trinties vietas. Ant lopšio konstrukcijos, kabyklos principu galima kabinti žaislus ir kitus reikalingus greitai pasiekti vaiko daiktus. Kompaktišką lopšį, vėliau galimą perduoti kitoms šeimoms, vadovaujantis įsitvirtinusia visuomenėje keitimosi tradicija iš kartos į kartą.

34. GEGUTE VILIUS DRINGELIS

Lininių servetėlių rinkinys TRADICINIAI PIETŪS
Dizainerė: Severija Inčirauskaitė – Kriaunevičienė 

Lininių servetėlių komplektas „Tradiciniai pietūs“ – tai šmaikštus stalui dekoruoti skirtas tekstilės rinkinys. Dabartiniuose lietuviškuose restoranuose patiekiamų tradicinių kulinarinių „šedevrų“ vaizdai, perkelti ant servetėlių, gali būti ir linksmi suvenyriniai objektai, ir funkcionalūs stalo dekoravimo elementai.

35. TRADICINIAI PIETŪS

Rankšluosčių kolekcija
Dizainerė: Silvija Juozelskytė-Vaičiulienė / „Silvijart“
www.silvijart.com

Tekstilės dizainerė kuria ir pati rankomis audžia tekstilės interjero gaminius, aksesuarus. Jai labai artimas minimalizmas ir natūralumas. Pristatoma rankomis austa rankšluosčių kolekcija, kuri austa iš lininių bukliuotų siūlų. Rankšluosčių dydis 50 x 66 cm. Kolekciją inspiravo lietuviška dūminė pirtis. Kolekcija mėgstantiems natūralumą, tradicijas, bet puikiai tinka ir šiuolaikiniame interjere.

36. SILVIJA JUOZELSKYE

Spalvinimo marškinėliai MOMMY SAID YES
Dizainerė: Indrė Svirplytė

Po Mommy Said Yes ženklu slypi originalūs spalvinimo marškinėliai. Pakuotėje yra balti organiškos medvilnės marškinėliai, papuošti iliustratorės Indrės Svirplytės kūriniais, bei tekstiliniai markeriai, kurie nenusiplauna.

„Mommy Said Yes“ kūrybinis procesas tęsiasi net marškinėliams patekus į kliento rankas – nors paveikslėliuose atsispindi iliustratorės fantazija, galutinis rezultatas priklauso nuo spalvinančiojo.

37. MOMMY SAID YES

Konsolė FLEX
Dizainerė: Marija Puipaitė
www.iddo.lt

Pagaminta iš vieno plieno lakšto. Forma gaunama tik su keliais lenkimais. Sukurta, bendradarbiaujant su produkto dizainere Marija Puipaite. Plienas dažytas milteliniu būdu.

38. KONSOLE FELX IDDO

N-BOX
Dizainerė: Viktorija Kunsmonaitė
Vilniaus dailės akademija, Telšių fakultetas

Inspiruota paukščių lizdų ir inkilų struktūrų, sukūriau  daiktų laikymo derinį N – BOX, kuris primintų ekologijos problemas ir keltų žmonių sąmoningumą tausojant ir saugant gamtą. Šio baldo dizaino pagrindas – funkcionalių tūrių modulinė sistema, kuri pagal vartotojo poreikį keičia savo kompoziciją. Tai suteikia baldui universalumo, pritaikant jį interjere. Baldas turi transportavimo poziciją – kai visi tūriai kompaktiškai talpinami metalo strypų karkase, kuris reikalui esant, gali virsti nedideliu staliuku arbatai. Realizuojant sumanymą, naudojau natūralios eglės medienos ir perforuoto metalo bei skaidraus polimero lakštų derinį.

 

N Box Telšių fakultetas VDA

Surenkamas inkilas BIRD BnB
Dizaineriai: Martynas Kazimierėnas, Vytautas Gečas, Paulius Vitkauskas
www.march.lt 

„Bird BnB“ yra ypač lengvai surenkamas inkilas nedideliems miesto paukščiams – tereikia patraukti virvę ir vuolia! Natūralaus ąžuolo stogo ir plastiko sienų derinys puikiai prisitaiko prie šiuolaikinių didmiesčių nuotaikos ir yra ilgaamžis bei saugus paukščiams. Viduje paukštis ras virvę, ant kurios patogu tupėti ir išlipti į išorę, o prailginta stogo atbraila apsaugo inkilo angą nuo plėšrūnų. Kokybiškai impregnuotas ąžuolinis stogas pritaikytas įvairioms klimato juostoms.

Bird BNB March Design Studio

Rašomasis stalas WEE!
Dizaineris: Simonas Palovis

WEE! yra alternatyvaus darbo stalo koncepcija, jungianti stalą ir sūpynes į linksmą ir sveikesnį sėdėjimą skatinantį baldą. Supynių paskirtis – leisti vartotojui praleisti darbo laiką judriai: mankštinant kojas ir liemenį, taip išlaikant tam tikrą judrumą sėdimo darbo metu. Nors iš pirmo žvilgsnio tai atrodo kaip paprastas stalas, WEE! stalviršis yra sudarytas iš dviejų dalių – darbo plokštumos ir sėdimos plokšumos, kurią vartotojas gali išimti, išskleisti, užkabinti ir ant jos atsisėsti.


Simonas Palovis, rašomasis stalas WEE!

Audiniai TAUTINIO KOSTIUMO ĮKVĖPTI RAŠTAI

Dizainerės: Ieva Ševiakovaitė ir Jolanta Rimkutė (LT-identity)

Tautinio kostiumo įkvėpti raštai – suvalkietiškos lelijos, žemaitiški dryžiai, dzūkiški langeliai, aukštaitiškas languotumas. Raštai sukurti tyrinėjant ir kūrybiškai interpretuojant skirtingų Lietuvos etnografinių regionų kultūros paveldą ir perkelti ant audinių skaitmeninės sublimacinės spaudos būdu. Ievos Ševiakovaitės ir Jolantos Rimkutės 2014 metų kolekcijai sukurta 15 tradicinį tautinį kostiumą ir modernias mados tendencijas jungiančių modelių.

Back To Top