GERAS DIZAINAS 2015

2015 m. gegužės 4 d. Lietuvos Respublikos Kultūros ministerijoje įvyko nacionalinio konkurso GERAS DIZAINAS apdovanojimų ceremonija. Ketvirtus metus rengiamas konkursas skirtas atrasti ir pažymėti geriausiam dizainui šalyje – Lietuvos įmonių produkcijai ir Lietuvos dizainerių darbams. Standartiškai Lietuvos dizaino prizas GERAS DIZAINAS teikiamas už 12 geriausių gaminių bei 3 projektus. Skiriama ir 15 konkurso diplomų: 12 – už gaminius ir 3 – už projektus. Laimėtojus kasmet renka tarptautinė vertintojų komisija.

Po ceremonijos laimėtojų darbai buvo eksponuojami specialioje parodoje Energetikos ir technikos muziejuje. Taip pat vėliau dalis ekspozicijos buvo pristatyta ir Šiauliuose, dizaino namuose  wãpsva.

Konkursą nuo 2012 m. organizuoja asociacija „Dizaino forumas“.

2015 metų GERO DIZAINO prizo laimėtojai:

 1. „Vertigo“ papuošalų kolekcija

UAB „Sekmadienio šokėjai“. Dizainerės Ernesta Vala ir Beatričė Vanagaitė.

Dvi skirtingų kartų ir patirčių kūrėjos, dvi vienodo ilgio virvelės, keli puslapiai Rytų ir Vakarų kultūros, gabalas spalvingos medžiagos, krislelis religijos, polimetilmetakrilato liejinys. Ilga istorija apie genetiškai paveldėtus simbolius ir nesibaigiančią minties liniją. Preciziškas lazerio rėžis. Sudėtingas postindustrinės epochos vertybių labirintas ir pirmas močiutės Justicijos įspūdis – „Šito aš tikrai nedėvėsiu“.

Vertigo

 2. Sulčių „Mana“ pakuotės 

MB „Sulčių fabrikas“. Dizainas PRIM PRIM studija, 
Miglė Vasiliauskaitė, Kotryna Zilinskienė, Kristina Liaudanskaitė.

„Mana“ – tai Lietuvoje analogo neturinčios šaltai spaustos premium kategorijos sultys. Produktas skirtas aktyviam ir skubančiam, bet sveikai gyvensenai neabejingam žmogui – kasdieniam vartojimui. Grafinis sprendimas atskleidžia natūralių produktų spalvingumą, tačiau kartu atlieka ir informacinę funkciją.

Sultys

3. Namų kvapai „LOOK: #lithuanians“

FUMparFUM, 
dizainerė Dovilė Džervutė.

Pakuočių serija namų kvapams „LOOK: #lithuanians“ inspiruota postinternetinės kartos lietuvių. Jie daug keliauja, migruoja, grįžta atgal. Tai lietuvio „išlikimo svetur“ rinkinys, „namų kvapas“, padėsiantis numalšinti namų ilgesį.

Look_lithuanians_web

4. Valiklis „ACME DROP Screen cleaner 2 in 1“

UAB „ACME Europe“, 
dizaineriai Julius Bučelis, Ignas Rumbutis.

Išskirtinė šio ekranų valiklio savybė – daugiafunkcionalumas. Papurškus nešvarų ekraną, jį tiesiog reikia nuvalyti pakuotės šonu, padengtu specialia neaustine mikropluošto šluoste. Vos kelis eurus kainuojantį produktą jau galite rasti prekyboje.

acme

5. Stalas „Panevėžys“

www.kairiuprekyba.lt, 
dizaineris Rytis Zaveckas.

Elegantiškas valgomojo stalas optiškai atrodo itin lengvas. Grakščios stalo kojos tarytum susilieja su stalviršiu ir kuria lengvumo iliuziją. Nors stalas ir atrodo labai trapus, tačiau pasižymi puikiomis techninėmis chakarteristikomis.

panevezys

6. KTU vizualinis stilius ir studijų leidiniai

Kauno technologijos universitetas, 
dizainerė Evelina Baniulytė.

Modernus KTU požiūris į studijas padarė įtaką ir bendram identitetui. Kauno technologijos universiteto vizualinis identitetas ir Kauno technologijos universiteto bakalauro ir magistro studijų programų leidiniai akivaizdžiai paveikti minimalizmu ir konkretumu persmelktos pasaulėžiūros.

KTU_programos_web

 7. Kepsninė / Krosnelė

Vilniaus dailės akademija, 
dizainerė Barbora Adamonytė.

Tris vartojimo scenarijus turinti kepsninė-krosnelė leidžia susikurti norimą objektą: aukurą ar mažą laužavietę, kepsninę, kai į kepimo inde esantį vidinį laiptą įstatomos grotelės, ar, uždėjus gaubtą – šilumą skleidžiančią krosnelę, ant kurios viršaus galima virti ar šildyti maistą.

Barbora_60314687b922051d451f57a9b77aa5d6-1-_web

 8. Lopšys „Gegutė“

Vilniaus dailės akademija, 
dizaineris Vilius Dringelis.

Naujagimio lopšys, įkvėptas šakų ir lizdo motyvų, skirtas iki 3–4 mėn. kūdikiui, dar nepradėjusiam aktyviau judėti. Lopšys lengvai ir greitai surenkamas iš kelių detalių: kojų, pagrindinio strypo, kištukų ir audinio, todėl jį patogu transportuoti ir sandėliuoti. Ant lopšio konstrukcijos galima kabinti ir greitai pasiekti naujagimio daiktus.

gegute_web

9. Kolekcija „Būk matomas“

Dizainerės Milita Balčaitytė ir Elzė Sakalinskaitė.

Drabužių ir aksesuarų kolekcija „Būk matomas“ atspindi šiuolaikinį miesto žmogų, jo pasaulėžiūrą ir gyvenimo būdą. Visi kolekcijos elementai yra dekoruoti stilizuotu Vilniaus miesto žemėlapiu, kuris naktį tampa dar ryškesnis, nes turi atšvaitinę funkciją. Ypač rekomenduojama naktinėtojams ir dviračių mylėtojams!

Buk_matomas_web

 10. Kilimų kolekcija „Gervė“, „Žvirblis“, „Sniegena“

UAB „Pluošto linija“, 
dizainerė Agnė Kišonaitė.

Kilimų kolekciją sudaro trys pagal dailininkės Agnės Kišonaitės tapytus paveikslus sukurti kilimai: „Gervė“, „Žvirblis“ ir „Sniegena“. Kilimų dizainą bei spalvyną taip pat sukūrė dailininkė Agnė Kišonaitė. Ši kolekcija – išskirtinai lietuviškas produktas: motyvuose panaudoti lietuviški paukščiai, rankų darbo kilimai Lietuvoje pagaminti iš lietuviško lino.

gerve_zvirblis_sniegena_web

 11. Šviestuvas „O-light“

Dizainas O. Gut design studio, Oksana Gut ir Artūras Akstinas.

„O-light“ šviestuvas yra išskirtinis savo estetika ir architektūrine visuma. Panaudojant fitodizaino elementus, norima perteikti sąsajas tarp dviejų skirtingų medžiagų ir šviesos. Žolės motyvas šaltam biuro interjerui suteikia dinamiškumo ir jaukumo.

O---light_web

 12. Maišytuvas „Ultima 50“

UAB „Rubineta“, 
dizainerė Simona Gluškevičiūtė.

Virtuvinis maišytuvas su lanksčia silikonine žarna ir magnetiniu laikikliu. Nepretenzingo dizaino, tačiau itin funkcionalus – silikoninė žarna palengvina indų plovimo procesą, o magnetinis laikiklis puikiai atlieka tvirtinimo funkciją. Elegancijos ir modernumo įspūdį kuria metalo ir juodo silikono medžiagų kontrastas.

Ultima_50_web

13. Baldų sistema „Ypsilon“

UAB „Gurda“, 
dizaineris Gediminas Juška.

Išskritinio dizaino modulinė baldų sistema. Moduliai leidžia lengvai keisti objektų išdėstymą ir pritaikyti prie prie biuro interjero, atsižvelgiant į dabuotojų skaičių. Lengvai moduliuojama biuro baldų sistema su mobiliaisiais elementais pasižymi ergonomiškumi ir detalių estetika.

ypsilon-17_fd4adf00478187fb11acaf80dc4f8401_web

 14. Degtinė „Lithuanian Vodka Gold. Diamond Edition“

AB „Stumbras“, 
dizainas Asta Kaušpėdaitė, „Studija CREATA“ ir Jūratė Paulauskienė, AB „Stumbras“.

Sodų įkvėptas riboto leidimo degtinės butelio dizainas. Etnografiniai motyvai sustiprina lietuviškumo įspūdį, matinio stiklo butelis kontrastuoja su blizgiais stilizuotų sodų motyvais. Tai jau ne pirmas lietuviškos degtinės riboto leidimo dizaino butelis.

Lithuanian-Diamond2_339b0d73b1a9079936549d792786c32c_web

 15.  Knyga „Grafinio dizaino pojūtis“

Vilniaus dizaino kolegija, 
dizainerė Marija Matiušova.

Idėja – sukurti taktilinę knygą, skirtą akliesiems ir matantiesiems žmonėms susipažinti su grafinio dizaino ypatybėmis. Pagrindiniai tikslai: nedideli knygos leidybos kaštai, pritaikymas mažam ir dideliam tiražui, siekiant atitikti geros taktilinės knygos kriterijus (medžiagų paletės įvairovė, susidėvėjimas, storis / svoris, saugumas, patogumas); taktilinei knygai pritaikyti šiandienos grafiniodizaino tendencijas; sukurti regai ir lytai patrauklią ir funkcionalią knygą.

Grafinio_dizaino_pojutis_web

 Diplomų laimėtojai

1. „Sucré“ pakuotės

UAB „Biržų duona“, 
dizaineris Edvardas Kavarskas.

Trijų linijų sausainių macarons pakuotėms sukurta individuali geometrinių formų grafika, atitinkanti linijų spalvas ir skonius. Tokį dizainą įkvėpė daugiausia suprematizmo ir konstruktyvizmo menininkų kūryba, kurios įtaka jaučiama vėlesnėse abstrakčiojo meno, tarp jų – minimalizmo ir ypač – šiuolaikinės mados srovėse.

2_SUCRE_22cb0abbe7160d4dd5a5acc42853b3de_web

 2. Logotipas „Alaus biblioteka“

UAB „Šešiasdešimt“, 
dizainas McCann Vilnius: Tadas Kazakevičius, Justina Steponavičiūtė, Aurimas Kadzevičius.

Kiekvienoje alaus taurėje slepiasi istorija apie alų ir apie jį mėgstantį žmogų. Logotipo paprastumas įkvėptas ir alaus receptūros, kuri nesikeičia šimtmečiais. Toks pat paprastas ir minimalus požiūris išlaikytas visame „Alaus bibliotekos“ firminiame stiliuje.

IMG_4012_b6a03f2aeed014aa7202e609782e46fb_web

3. Papuošalų kolekcija „The Basic“

Dizainerė Agnietė Preidytė.

„The Basic“ yra papuošalų prekės ženklas įkvėptas geometrinių formų estetikos. Kuriant analizuojamas ryšys tarp produkto ir vartotojo. Objektai skatina vartotojus ieškoti santykio tarp produkto ir jo esmninės paskirties. Minimalistinis dizainas yra nepretenzingas, tad atitinka daugelio poreikius.

shapes-ivaizdine_58f151c108224fda8195babca206e3cb_web

4. Laikrodis „Tiksi“

INDI, 
dizainas INDI, Simonas Tarvydas.

Originalaus dizaino sieninis laikrodis „Tiksi“ iš pirmo žvilgsnio primena betoną, tačiau iš tiesų yra pagamintas iš popieriaus masės. Ši originali technologija pasižymi tvarumu ir ekologiškumu. Dizaineriai siūlo įsigyti ir šia technologija pagamintų kitų interjero detalių, kurios susilieja į visumą.

tiksi-01_bf3355641184ea7fdf3f61acd849570d-1-_web

5. Audiniai „Tautinio kostiumo įkvėpti raštai“

Lietuvos liaudies kultūros centras, 
dizaineriai Ieva Ševiakovaitė ir Jolanta Rimkutė (LT identity), Augustinas Paukštė.

Tautinio kostiumo įkvėpti raštai – suvalkietiškos lelijos, žemaitiški dryžiai, dzūkiški langeliai, aukštaitiškas languotumas. Raštai sukurti tyrinėjant ir kūrybiškai interpretuojant skirtingų Lietuvos etnografinių regionų kultūros paveldą, perkelti ant audinių skaitmeninės sublimacinės spaudos būdu. Ievos Ševiakovaitės ir Jolantos Rimkutės 2014 metų kolekcijai sukurta 15 tradicinį tautinį kostiumą ir modernias mados tendencijas jungiančių modelių.

tautiniai_rastai_web

 6. Kėdė „Naivi“

EMKO, 
dizainas etc.etc.

Atrodytų, „Naivi“ gali būti nupiešta vaiko – šeši vienodi pagaliukai ir sėdimoji dalis, bet tiek ir tereikia išskirtiniam ir patogiam baldui sukurti. Jokių nereikalingų detalių ar blaškančių elementų – kukli ir paprasta „Naivi“ kėdutė sukurta netuščiažodžiaujant – juk svarbiausia yra funkcionalumo ir dizaino sintezė, suteikianti didžiausią pasitenkinimą vartotojui.

Naive-ash-10-_e17caf86fecccbc434ccca4f9015c2f6_web

7. Šviestuvas „Trauka“ 

Vilniaus dailės akademija, 
dizainerė Kotryna Butautytė.

Visi kūnai traukia vienas kitą tam tikra jėga, tačiau jėgos stiprumas tarp jų skiriasi,
 ir yra ne visuomet paaiškinamas gravitacijos dėsniais ar pagrįstomis teorijomis.
 Remiantis šia mintimi sukurtas šviestuvas „Trauka“ yra nuolat kintančios išvaizdos ir leidžia reguliuoti šviesos sklidimo kryptį. Šviestuvas sudarytas iš atskirų elementų: magnetinės bazės, šviečiančios metalinės lazdelės ir neatsiejamos į visumą apjungiančios magnetinės traukos.

2-copy_d54b7ebbc04a794024ac425902795547_web

8. Arbatinukas „Arba“

Vilniaus dailės akademija, Telšių fakultetas, 
dizainerė Kristina Klenauskaitė.

Medžiagos: porcelianas, karščiui atsparus stiklas. Matmenys: talpa – 800 ml, aukštis – 21 cm, skersmuo – 9,5 cm. Abi arbatinuko dalis galima plauti indaplovėje. Metalinis arbatžolių sietelis, pakabintas ant indo dangtelio, puikiai atlieka savo funkciją ir pažada niekada nepasimesti.

Stiklas-stikle_ccc738dc6cb56ea8c449deea4714977b_web

 9. Arbatos gėrimas su žolelėmis

UAB ATUTU, 
dizainerės Smiltė Bagdžiūnė ir Elvita Brazdylytė.

Mediniame šaukštelyje išlietas cukrus ir ekologiškos žolelės – pipirmėtės, ramunėlės ir čiobreliai. Užplikius verdančiu vandeniu mėgausitės puodeliu kvapnios arbatos. Visi produkto ingredientai yra natūralūs.

arbata_tu_tu_web

10. Maisto pakuotės „Narvesen“

UAB „Reitan Convenience Lithuania“
, dizainas McCann Vilnius, Džiugas Valančauskas.

„Narvesen“ greito apsipirkimo parduotuvėms skirtos maisto ir gėrimų pakuotės – spalvotos, ryškios ir papuoštos šmaikščiais tekstais, pasakojančiais, kuo pakuotėje esantis produktas ar net pati pakuotė gali virsti, pasitelkus šiek tiek fantazijos. Išskirtinės pakuotės savaime tapo reklamos priemone prekybos tinklui, praktiškai neinvestavusiam į tradicines reklamos priemones.

narvesen_pakuotes_web

11. Tekstilės kolekcija „Spalvos“

www.decosinto.lt, 
dizainerė Inga Diržininkienė.

Minimalistinio dizaino lininių paplūdimio vaisių šerbeto spalvų rankšluosčių kolekcija. Pagaminta iš dažyto ir plauto 100 proc. lininio audinio, kurį itin malonu glausti prie kūno. Šie rankšluosčiai Jus tikrai išskirs iš saule besimėgaujančių poilsiautojų minios ir tarnaus  ne vienerius metus.

_RM27721_236fd0f61f62c65d3c231dfccbd42084_web

12. Rašomasis stalas „Workaholic“

UAB „Boleros“, 
dizaineris Mindaugas Žilionis.

Stalas sukurtas ieškant optimalios ir universalios darbo vietos sprendimo. Stalas gaminamas iš drėgmei atsparios laminuotos beržo faneros. Konstrukcijos pagrindas – panaudotas unikalus tvirtinimo mazgas, leidžiantis be vargo ir greitai surinkti.

Workaholic_web

 13. Šiltukai

Dizainerės Milita Balčaitytė ir Elzė Sakalinskaitė.

Vienų jau pamirštos, kitų naujai atrastos šildyklės yra nepakeičiamos šaltais vakarais. Tereikia pripildyti karštu vandeniu, ir žiemos šalčiai – nebaisūs. Vilnones šildykles ne tik maloniau glausti prie kūno – jos ilgiau išsaugo šilumą. Natūralios odos detalės leidžia šildykles patogiai pakabinti, tad jos papuoš kiekvienus namus.

Siltukai_cosies_web

14. Projektas „Go To Lithuania“

Dizaineris Matas Zaloga.

„Go To Lithuania“ (www.tolithuania.com) – tai internetinis projektas, infografikas, glaustai ir suprantamai pristatantis mūsų šalį užsienio svečiams bei skatinantis domėtis Lietuva. Projektas sulaukė atgarsio ne tik Lietuvos žiniasklaidoje, bet ir socialiniuose tinkluose. „Behance“ redaktorių šis projektas pripažintas skatinantis kitokį mąstymą.

safe_image

 15. Šviestuvas „Tano“ 

Vilniaus dailės akademija, 
dizaineris Lukas Avėnas.

Kinetinis darbo stalo šviestuvas. Teleskopinis principas leidžia keisti šviesos kiekį, kryptį ir šviestuvo formą. Tai patogu, nes skaitant, rašant ar piešiant reikia stipresnės, tiesioginės šviesos, o dirbant kompiuteriu šviesos reikia mažiau. Minimalistinio dizaino „Tano“ leidžia patogiai valdyti apšvietimą, kartu susiliedamas su darbo aplinka.

2-min_9bf1a84eb47ac34291e4f37f4acc54ec_web

 

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


3 × vienas =

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>