Iššūkis – LIETUVOS prekės ženklas

news_68VšĮ „Lietuvos turizmo plėtros agentūra“ kartu su VšĮ „Lietuvos ekonominės plėtros agentūra“ dalyvaujant Lietuvos Vyriausybės kanceliarijai kviečia kūrybines agentūras teikti paraiškas kurti nacionalinį Lietuvos prekės ženklą, kuris padės atskleisti valstybės išskirtinumą, lengviau pritraukti investuotojų, strateginių partnerių ir tarptautinės žiniasklaidos dėmesį, didins šalies atpažįstamumą pasaulyje. Savo pasiūlymus dalyviai turėtų pristatyti iki šių metų birželio pradžios.

„Valstybės prekės ženklas, paremtas sėkminga rinkodaros idėja, yra veiksminga konkurencinė priemonė dėl investuotojų, turistų ir tarptautinės žiniasklaidos dėmesio“, – sako Laurynas Bučalis, Vyriausybės kanceliarijos Informacijos ir komunikacijos departamento direktorius. Anot jo, Lietuva kelia sau ambicingą tikslą, tačiau nacionalinis įvaizdis ir jį identifikuojantis ženklas pirmiausia turi pelnyti savo tautos paramą.

Pernai savarankiškai prasidėjęs Lietuvos turizmo ir verslo prekės ženklo projektas šiemet atkreipė Lietuvos Respublikos vyriausybės kanceliarijos dėmesį. Jos atstovai nutarė išnaudoti ženklo potencialą ir išplėtė jo naudojimo ribas.

Pirmą kartą akcentuojamas siekiamo šalies įvaizdžio ir jį identifikuojančio ženklo vieningumas ir jo lankstumas. Siekiama, kad jis būtų lengvai atpažįstamas ir suvokiamas įvairiose tikslinėse grupėse.

„Norime, kad Lietuvą atpažintų pasaulyje. Mažos šalies pranašumai ir vertybės, įkūnytos prekės ženkle, padės mums atsistoti greta didžiųjų valstybių ir lygiaverčiai konkuruoti. Todėl iš konkurso dalyvių tikimės ir aiškaus strateginio mąstymo, ir kūrybinio išradingumo“, – teigia L. Bučalis.

Konkurso sąlygose nurodyta, kad ženklas turi formuoti vientisą Lietuvos įvaizdį pasaulyje. Dalyviams siūloma remtis Lietuvos įvaizdžio formavimo strategijos projektu ir Lietuvos reputacijos tyrimais. Svarbi ir ženkle koduojama emocija – pasitikėjimo savimi ir pasididžiavimo tarptautinėje bendruomenėje skatinimas.

„Lietuvos prekės ženklas turi būti svarbus kiekvienam iš mūsų, kadangi juo galime parodyti savo siekius ir tikslus, kuriuos norime pranešti pasauliui. Europoje yra pavyzdžių, kad sukurtas valstybės prekės ženklas tapdavo nauja patriotizmo banga – žmonės noriai demonstravo šiuos ženklus ir jais didžiavosi“, – teigė Lauryna Tarvydienė, Lietuvos prekės ženklo projekto koordinatorė.

Konkurso sąlygose numatoma, kad Lietuvos identifikuojančio ženklo pasiūlymą turi sudaryti rinkodarinis pagrindimas – idėja, vizija, ambicija, vertybės ir jį atitinkantis grafinis vaizdas ir šūkis. Rinkodarinės įžvalgos bus ne mažiau svarbios negu vaizdas. Jos turės atsakyti į klausimą, kokie Lietuvos išskirtinumai ir vertybės gali būti įdomūs užsieniui ir kaip juos „parduoti“. Šių pranašumų pagrindu bus kuriami ir tolesni Lietuvos įvaizdžio formavimo veiksmai.

Laimėtojas turės parengti Lietuvos prekės ženklo naudojimo aprašą (stiliaus knygą), prekės ženklo grafinį vaizdą, šūkį lietuvių ir anglų kalbomis bei visą dokumentaciją, reikalingą prekės ženklo įregistravimui pagal Lietuvos ir Europos Sąjungos teisės aktų nustatytą tvarką.

VšĮ „Lietuvos turizmo plėtros agentūra“ skelbiamas konkursas „Lietuvos turizmo bei verslo prekės ženklo, kuris gali būti tinkamas naudoti kaip Lietuvos prekės ženklas“ yra dalis projekto „Lietuvos turizmo ir verslo prekės ženklas“. Jo įgyvendinimą finansuoja Europos Sąjungos struktūriniai fondai, bendra projekto vertė siekia 1,14 mln. litų. Kūrybiniam projekto etapui skirta 214 tūkstančių litų. Lietuvos turizmo plėtros agentūra projektą vykdo su partneriu – VšĮ „Lietuvos ekonominės plėtros agentūra“.
Daugiau informacijos:
Lauryna Tarvydienė
Projekto „Lietuvos turizmo ir verslo prekės ženklo sukūrimas“ koordinatorė
VšĮ „Lietuvos turizmo plėtros agentūra“
Tel. +370 618 83324
[email protected]

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


septyni − 3 =

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>