Sveikiname Lietuvos dizaino forumo narę Gerdą Liudvinavičiūtę su 4 vietos laimėjimu „DFA Design for Asia“ parodoje

Savo kūrybą pristatanti „CELSIUS 273” vardu, dizainerė Gerda Liudvinavičiūtė, daugiausiai tyrinėja architektūros ir miesto, erdvės, kaip proceso sąsajas su visuomene bei atskirais individais. Pagrindinė autorės kūrybos forma – juvelyrika. Šiuo metu ji turi net tris betono juvelyrikos kolekcijas, kurios yra įkvėptos skirtingų architektūros krypčių bei jau apdovanotos Nacionaliniais ir tarptautiniais dizaino apdovanojimais.

Paskutinės ir dvi naujausios kolekcijos, įkvėptos Rytų Europos daugiabučių bei Japonijos metabolizmo, laimėjo 4-ąją (MERIT) vietą „DFA DESIGN FOR ASIA 2020“ konkurse.

„Papuošalai buvo realiai siųsti į Honkongo dizaino centrą, kadangi ten turėjo būti paroda. Džiugu, jog šitos abi kolekcijos, kurios apsijungė čia, DFA apdovanojimuose, yra pelniusios nacionalinio Gero dizaino apdovanojimus. Kolekcija apie Kauną 2018 išplėšė 3 vietą mados aksesuaruose, o Japonijos Metabolizmas šiemet pelnė 1 vietą mados aksesuaruose. Gera matyti Kauno ir Japonijos minties samplaikas drauge, lyg bendrystėje… Tokią jungtinę kolekciją, sudarytą iš dviejų, jau esu eksponavusi tiek Japonijoje, DesignArt festivalyje, tiek Kauno miesto muziejuje. Viliuosi, jog projektai nesustos.”, teigia juvelyrė Gerda Liudvinavičiūtė.

Šiek tiek apie autorės kolekciją „Metabolizmas”.

Tai architektūros jungčių paieška tarp utopijos ir realybės, miesto ir žmogaus sąveikos interpretacija, kurios tikslas kurti lanksčias, kintančias municipalitetų dalis, galinčias augti, kisti ir mirti, netrikdant pagrindinio organizmo – miesto funkcionavimo ir prisitaikančias prie visuomenės poreikių. Kadaise metabolistai sukūrė miestus, prisitaikančius prie žmogaus poreikių, šiandien, CELSIUS 273 (dizainerė Gerda Liudvinavičiūtė) sukūrė metabolizmo principais besiremiančią juvelyrikos kolekciją, kurioje tikslios miesto detalės prisitaiko prie kūno, bet išlaiko tikslią miesto architektūrinę formą.

Metabolizmas gimė po II-ojo pasaulinio karo, kai nemažai Japonijos miestų, tarp kurių ir Tokijus, buvo subombarduoti. Palaužtas miesto identitetas šaukėsi šviežio požiūrio, o nežinomybė, žmonių pasąmonėje sėjo idėjas, kad miestas privalo būti kintantis ir prisitaikantis prie visuomenės poreikių. Metabolistai pasiūlė ateities miesto fenomeną, bandantį sujungti nuolatinį miesto virsmą, tobulėjančias technologijas ir pagrindinius budizmo principus. Šis architektūrinis judėjimas pakeitė istoriją ir miesto suvokimą. METABOLISM | BETWEEN UTOPIA AND REALITY tikslas, atkreipti dėmesį į pastatų leitmotyvus, keičiančius architektūrinę formą ir įgaunančius skirtingą prasmę, virstant į juvelyrinius objektus. Kolekcija kviečia patirti pirmapradžius metabolizmo atskaitos taškus, kuriuose paprasti miesto motyvai ir formos virsta utopiniais arba realiais miesto komponentais, gebančiais atsiskleisti miesto virsmo kontekste, o miestas gali daryti netiesioginę įtaką žmogui ir jo miesto suvokimui.

Daugiau informacijos apie apdovanojimus: dfaawards.com