skip to Main Content

Lietuvos dizaino savaitė ’23 birželio 5 – 11 d. Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Alytuje, Telšiuose ir Anykščiuose kvies ieškoti dizaino sprendimų jums ir jūsų namams. Viena iš festivalio formų – dizainovacija.lt – Vilniaus bei Kauno gyventojus ir lankytojus džiugins dizainerių vitrinų gausa. Šiandien pristatome dizainerę, Lietuvos dizaino forumo narę ir kasmetinę Dizaino savaitės dalyvę Juliją Janulaitytę, geriau žinomą vardu Julia Janus.

Tarpdisciplininė menininkė, mados, baldų, vietokūros dizainerė Julija Janulaitytė mados dizainerės karjerą pradėjo 1998 metais. Įsibėgėjus karjerai, intensyviausiai Julija dirbo 2008-2018, kurdama vieną sėkmingiausių ir įdomiausių Lietuvos mados prekės ženklų Julia Janus. Tuo metu dizainerė pradėjo domėtis vietovės kūrybine veikla, vietos dizainu – vietokūra, o 2019 metais galutinai pasuko šios veiklos kryptimi.

 

Julija, papasakokite, kas yra vietokūra ir kokią meninę vertę ji sukuria?

 

Vietokūros dizainas kuria sprendimus leidžiančius erdvę paversti vieta, kartu su vietos bendruomene inicijuoti, išjudinti socialinį, kultūrinį ir ekonominį vietos pokytį.

Žymiausi mano projektai yra Vilniuje – tai Stiklo kvartalas, Užupio Jono Meko Skersvėjis. O Kaune, V. Kuzmos g. tarp Vilniaus Dailės akademijos Kauno fakulteto pastatų galima atrasti atviro gatvių meno galeriją „Arterija“.

 

Kodėl būtent ši dizaino sritis jus taip įtraukė?

 

Mane žavi geografinės vietos transformacijos, skirtingų kūrybinių dizaino sprendimų pritaikymas kuriant vietos įvaizdį, tuo pačiu didinant vietos žinomumą, „parduodant” vietą investuotojams ir lankytojams. Taip pat be galo malonu yra dirbti, bendradarbiaujant su daugybe skirtingų sričių specialistų vieno projekto rėmuose.

 

Jūsų projektai yra lankomiausios turistų vietos, o miestiečiams – tai dažnai vienos mėgiamiausių pasivaikščiojimo stotelių. Kaip pati vertinate savo darbą?

 

Galiu didžiuotis gana nemažai nuveikusi šioje srityje, įgavusi Vilniaus senamiesčio verslo bendruomenės pasitikėjimą ir ne vieną Vilniaus miesto ir Lietuvos turizmo organizacijų įvertinimą. Tačiau svarbiausia – rezultatas – unikalios vietos vertės sukūrimas ir palaikymas, nuostabių bruožų išryškinimas, pasitelkiant kolektyvinį kūrybingumą.

Štai ir keli paskutiniai projektai: Vilniaus senamiesčio Stiklo kvartalo jungtinis keturių restoranų vakarienės turas su ekskursija ir Vilniaus širdžių karalienės Barboros Radvilaitės istorijos gidas. Šis gidas – tai dovanų ir pramogų puslapis-platforma Slapta meilė, įgalinantis jungtis įvairius kūrėjus, gamintojus, technologus, paslaugų teikėjus prie šios galingos romantinės temos su savo romantinių patirčių pasiūlymais. Tai kultūros startuolis, naudojantis visiškai naujus verslo bendradarbiavimo metodus, kuriantis didžiulę pridėtinę vertę Vilniaus miestui, o ateityje ir visai Lietuvai.

 

Su kokiu projektu šiais metais prisijungsite į Dizaino savaitės festivalio programą?

 

Šiais metais Dizaino savaitėje pristatysime Slaptos meilės vitrinas. Keliose skirtingose vietose jos apims kelias temas – Vilniaus karališkos meilės istorijos maisto, namų, grožio ir pažinimo kolekcijas.

 

Festivalis yra Vilniaus 700-ojo jubiliejaus programos dalis. Sužinokite daugiau www.700vilnius.lt.

Back To Top